Lakan och mössa

Har nu stickat klart Emelias mössa. Blev helt okey trots att jag i början av stickningen råkade vränga allt på ett märkligt sätt som jag sedan reda ut. Emelia ville ha en lååång plopp ovanpå, hon hade en tandborste som hon noga mätte längden med medan jag stickade (och bara ville sluta för 8 maskor och tre strumpstickor är meckigt). Ploppen kom att stå rakt upp så jag satte på en liten tofts för att tynga ner den lite.

Ny rosa mössa

Sedan sydde jag ett påslakan och ett örngott av John Blundtyg jag begagnatköpt. Sydde med vit undersida på påslakanet så räcker tyget till ytterligare ett om jag vill. Är inne i en totalretro sjuttitalssväng som ni kanske förstått.

John Blund lakan


Kommentarer
Postat av: Pehtra

Halloj!

Jag hittar inte din mail adress?
[email protected]

Tjipp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback